Hřiště

Hřiště je koncipováno tak, aby hra na něm přinášela hlavně radost hráčům různých výkonností. Pro dobré hráče jsou některé jamky jasnou výzvou na birdie, ale mohou jim také lehce zvednout adrenalin. Naopak na začínající golfisty nepůsobí hřiště stresově, ale je přívětivé tím, že po obtížnější jamce je hned ta následující určitě snadnější. Příznivý rating hořehledské "devítky" tak dává možnost všem uhrát dobrý výsledek, zlepšit svůj hendikep, a odvézt si tak od nás příjemné zážitky.

K dispozici je driving range, chip&putt, klubovna s možností občerstvení a golf shopem – zde lze nakoupit kvalitní golfové vybavení od firem Olyo, Callaway, Wilson - hole, sety, bagy, vozíky, boty, příslušenství. Na přilehlé terase Vás čeká příjemné posezení s výhledem na odpaliště a část ferveje jamky č. 1.

Popis jamek

Jamka č. 1/10 – PAR 3, HCP 5/6 - Obecní

Odpaliště pro muže i ženy začíná v přímém sousedství klubovny a nabízí tak hráčům i přihlížejícím unikátní zážitek, kdy je odpal sledován po celou dobu svého letu až na green. Délka M 161m a Ž 140m je už na PAR 3 celkem náročná a obecně vzato, jde o jednu z nejtěžších jamek na hřišti. Fervej je zpočátku poměrně úzká mezi ploty po obou stranách, před greenem se lehce rozšiřuje, obavy ale vzbuzují blízké stromky a křoviny a hlavně fervejový bunker. Rovná první rána je tedy naprostou nutností.

Jamka č. 2/11 – PAR 3, HCP 15/16 - Kapří

Nejkratší jamka na hřišti, délka M 116 m, Ž 107 m. Vyžaduje jediné, a to první ránu na green nebo do jeho bezprostřední blízkosti, protože zde je ve hře jezírko, a to přímo mezi odpalištěm a jamkovištěm. Situaci navíc znesnadňuje vyvýšené odpaliště, které komplikuje odhad délky rány, na druhé straně pomáhá vyšší trajektorii letu a tedy kratšímu odskoku míče. Jen opravdu nepovedený top má šanci skončit před vodní překážkou, i tak se ale další ránou hře přes vodu neubráníte. Psychika zde bude hrát hlavní roli.

Jamka č. 3/12 – PAR 4, HCP 7/8 - Polní

Poměrně široká fervej do kopce, zhruba po 200 m se lomí doprava. Nabízí se odpal driverem, je ale třeba brát do úvahy auty po obou stranách. Vpravo v úrovni dopadu dva fervejové bankry. Pokud se ale první rána podaří nad jejich úroveň, zbývá relativně lehčí druhá rána kolem 130 m. Ideální je dlouhý řízený šlajs. Kratší první rána bude vyžadovat hrát druhou přes hranici autu vpravo, nebo si přihrát na jistotu do blízkosti greenu. Green je na kopci zprava chráněn bankrem. Délka M 356 m, Ž 312 m.

Jamka č. 4/13 – PAR 4, HCP 17/18 - Radyňská

Hraje se s kopce dolů, fervej se ohýbá až těsně před greenem doprava. Každá rovná rána má šanci se po ferveji dokutálet do přijatelné vzdálenosti od greenu. Kdo umí zahrát z odpaliště rovně okolo 250 m, dostane se díky sklonu ferveje až na úroveň greenu, a může atakovat birdie. Šlajs zde skončí skoro vždy v autu. Hodně dlouhý drive ovšem můžete utopit v jezírku. Green chráněn 2 bankry za sebou. Délka M 297 m, Ž 267 m.

Jamka č. 5/14 – PAR 3, HCP 11/12 - Síťová

Třetí třípárovka k mírně vyvýšenému greenu, vpravo je zhruba ve třetině vzdálenosti k jamce opět ve hře jezírko, vlevo před greenem bankr, vpravo hustší křoví a bezpečnostní síť. Frevej je přehledná a pomerně široká, nízká zeleň byla na počátku roku 2012 výrazně redukována. Volbu hole zde jistě bude ovlivňovat síla a směr větru, délka M 157 m, Ž 145 m.

Jamka č. 6/15 – PAR 5, HCP 9/10 - Kokšínská

PAR 5, který nebudí respekt svou délkou, ale lomením ferveje. První rovná rána do vzdálenosti cca 160 - 180 metrů je nutností, protože přehrávat síť ve směru 5. greenu a poté les dokáží jen hráči s carry vzdáleností přesahující 230 metrů. Za zlomem je fervej sice komfortně široká, ale vzrostlé stromy mohou následující hru zkomplikovat. Navíc do hry vstupuje out vpravo, který začíná na cca 140 m od odpaliště a táhne se až ke greenu. Pro druhou ránu se fervej už krásně rozšiřuje a stoupá, nahoře na horizontu se lomí mírně doprava. Pokud se k drivu přes síť odhodláte, odměnou vám bude útok na birdie nebo dokonce eagle. Druhou ránu je každopádně vhodné směrovat spíše na prostředek nebo mírně doleva ferveje, abyste se vyhnuli fervejovému bankeru vpravo v úrovni dopadu a nemuseli pak případně hrát ještě přes stromy a aut. Green je vpravo chráněn dalším hlubším bankrem. Délka M 390 m, Ž 360 m.

Jamka č. 7/16 – PAR 4, HCP 3/4 - Vyhlídková

Dlouhý čtyřpar s kopce. Z odpaliště na nejvyšším bodě hřiště je sice krásný rozhled po okolí a při dobrém navrtání je vidět i praporek. Jinak směrujte drive buď přes velký bankr nebo těsně vpravo od něho. Pozor na vnitřní aut vlevo, začíná u zmíněného bankeru a končí až za greenem. Frevej za bankrem zatáčí mírně doleva, a následnou druhou ránu 100-150 m ke greenu s kopce je třeba hrát obezřetně, aby míček neskončil v autu za greenem. Ten je navíc ze zadní strany obklopen jedním z největších bunkerů na hřišti. Délka M 357 m, Ž 320 m.

Jamka č. 8/17 – PAR 5, HCP 1/2 - Žofiina

Nejdelší jamka na hřišti, dvojitý dogleg a druhý pětipar. Zrádný pro drive může být zejména aut vpravo, tvořený plotem jako hranicí hřiště. Fervej jde do kopce, na úrovni dopadu drive jsou za sebou 3 fervejové bankry. Podaří-li se dostatečně dlouhý odpal, následuje druhá rána někam do vzdálenosti 50-100 m od greenu. Směrujte ji spíše mírně doleva, protože fervej je zde skloněna vpravo dolů k plotu, a odskok míčku by mohl nepříjemně zkomplikovat výchozí pozici k atakování greenu třetí ranou. Stromy před greenem jsou zatím nízké, ale brzo budou znatelnou překážkou. Velmi dobrý hráč bude samozřejmě útočit na green již druhou ranou, a usilovat o birdie. Pozor na navrtání jamky, green je zde dvoustupňový. Pokud ho přepálíte, jste ve vodní překážce, naopak před greenem jsou 2 bunkery. Délka M 413 m, Ž 358 m.

Jamka č. 9/18 – PAR 4, HCP 13/14 - Předposlední

Nijak zvlášť obtížný čtyřpar s kopce, praporek vidíte z odpaliště, v jeho směru v místě dopadu můžete skončit v bankru, který je takřka uprostřed ferveje. Proto je lépe mířit mírně doprava. Druhou ranou kolem 100 m pak jdete přímo na green, kde vás potrápí aut v podobě plotu za ním. Rovněž bunker pod greenem (z jamky č.1) zde hraje velkou roli a pochytá všechny přehrané balóny. Délka M 307m, Ž 261 m.

Najdete nás na sociálních sítích: